Zrób raz inaczej!

Zrób raz inaczej!

Zrób raz inaczej!
autorem artykułu jest Beata Rzepka

Niedawno jasno zobaczyłam, że robiąc stale to samo muszę być naprawdę szalona, aby oczekiwać innych rezultatów, a zmieniając sposób działania mam dużą szansę, że osiągnę to, co do tej pory było nieosiągalne.

Prosty przykład. Historia sprzed kilku tygodni. Słyszę w jednej ze stacji radiowych genialną piosenkę, która wywołuje we mnie ogrom pozytywnych emocji i jedyne, czego w tej chwili chcę to poznać jej tytuł, aby móc dorzucić ją do moich zbiorów i odpalać w dowolnym momencie. Dzwonię zatem do radia i pytam o tytuł i wykonawcę. Przemiła pani redaktor kieruje mnie do dyrektora muzycznego z sugestią napisania maila z godziną i datą kiedy słyszałam piosenkę.

PiszÄ™ wiÄ™c maila. TytuÅ‚: „piosenka”, treść: „Witam Pana! Bardzo proszÄ™ o tytuÅ‚ utworu i wykonawcÄ™ piosenki, która byÅ‚a grana dzisiaj o godz. 15.20”. Minęło kilka dni, żadnej odpowiedzi.

Znowu sÅ‚yszÄ™ tÄ™ piosenkÄ™, robiÄ™ forward poprzedniego maila i dopisujÄ™ kolejnÄ… proÅ›bÄ™. TytuÅ‚: „Fwd: piosenka”, treść: „Witam!! Bardzo mi zależy na tytule i wykonawcy tej piosenki, proszÄ™ uprzejmie o informacjÄ™. Grana jest dziÅ› o godz. 12.19”. Zero odzewu.

Za trzecim razem przyszÅ‚o mi do gÅ‚owy, że maili o tytule „piosenka” dyrektor muzyczny może dostawać okoÅ‚o 300 dziennie i nawet żadnego z nich nie otwierać, pomijajÄ…c dziesiÄ…tki innych wiadomoÅ›ci, które dostaje z racji sprawowanej funkcji.

Nadal nie znałam tytułu piosenki, ale mój upór nie pozwolił mi zaprzestać starań :)

I w tym momencie postanowiÅ‚am zrobić coÅ› inaczej. Pierwsza zasada: aby spowodować odczytanie maila przez adresata umieść w tytule maila jego imiÄ™ + coÅ›, co może go zaintrygować. NapisaÅ‚am zatem maila o tytule: „Marcin, chcÄ™ żebyÅ› wiedziaÅ‚, ze wiem o Tobie…”, i treÅ›ci: „…że na pewno znasz tytuÅ‚ i wykonawcÄ™ piosenki, której poszukujÄ™. ByÅ‚a grana dziÅ› o godz. 9:45. Sprawdź proszÄ™ i pilnie przeÅ›lij mi odpowiedź. Czekam i dziÄ™kujÄ™.”

Bezczelne? No jasne, że bezczelne! ;)

Ale zgadnij co siÄ™ staÅ‚o :) Po 5 minutach dostajÄ™ maila z odpowiedziÄ…! „DzieÅ„ dobry, a co to za socjotechnika? Na mnie to nie dziaÅ‚a :) Ta piosenka to MYSTIC DIVERSIONS - Wave A Little Light z najnowszego ciepÅ‚ego jeszcze albumu.”

YEAH!! :) Cel osiągnięty!

Polecam metodÄ™. JeÅ›li kiedykolwiek chcesz czegoÅ› innego niż dostajesz – ZRÓB COÅš INACZEJ! Nie masz szansy dostać coÅ› nowego, gdy ciÄ…gle robisz to samo. JeÅ›li ktoÅ› nie odpowiada Ci na maile, nie pisz setki tych samych maili! ZadzwoÅ„, poczekaj na niego przed domem, wyÅ›lij goÅ‚Ä™bia pocztowego ;), albo jeÅ›li piszesz – zrób to tak, aby go zaskoczyć. Tak, to czasem może kosztować sÅ‚ynnÄ… obawÄ™ „co ktoÅ› sobie pomyÅ›li”, ale czyż nie chcesz mieć efektu?! Zostaw te obawy i zrób chociaż jeden raz coÅ› inaczej. Chyba nie wolisz obawy zamiast celu…?


--
Beata Rzepka
www.betteryou.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Miliony w spadku - i spełniam marzenia
Odciski- mały bolesny problem
Fiat 126p kabriolet czy BOSMAL 126 Cabrio?
Rozruch ekonomiczny Fiata 126p... i nie tylko
Pokaż wszystkim, jak łatwo i szybko mogą znaleźć Twoją